Translate

søndag den 26. maj 2013

Endelig!

Endelig skete det jeg har ventet på så længe og nogenlunde tålmodigt! Fredag før pinse fik jeg mail fra Renault Danmark at uge 23 er VIP uge for os prebookers. Jeg skulle derfor kontakte min kontakt person hos min lokale forhandler med henblik på at aftale en prøvetur. Det gjorde jeg og idag var dagen, hvor jeg skulle gense og prøvekøre ZOE for første gang.
Jeg havde mulighed for at køre ZOE på landevej, motorvej og i tæt bykørsel og derfor god mulighed for at få et rimeligt indtryk af bilens køreegenskaber.
ZOE er en bil jeg har haft meget store forventninger til og de er blevet indfriet 100 %! Mit førstehåndsindtryk er meget positivt. Bilen er rummelig, hvilket betyder meget da jeg er højere end gennemsnittet, jeg følte mig ikke på noget tidspunkt klemt inde. Bilen er komfortabel, godt hjulpet på vej af en meget støjsvag kørsel. Kun ved højere hastigheder høres der svag vindstøj og en svag hylen fra motoren når der accelereres. Den lidt højere sidde position letter indstigning og giver et godt udsyn.
Tilbage hos forhandleren afleverede jeg derfor ZOE med et rigtigt godt indtryk. Vi fik bestilt min egen ZOE, en hvid Zen, som om alt går vel kommer til juli. Om den kunne nå at komme i juni ved jeg ikke, for jeg tager til Frankrig i hele næste måned, fravalgte derfor på forhånd levering i næste måned. Jeg fik oplyst, at os som har prebooket har forhåndsret til de biler som kommer til landet i nærmeste fremtid.
Så er der spørgsmålet om opladning til bilen. Mulighederne blev jo halveret idag, men det er jo et helt andet indlæg!

6 kommentarer:

  1. Ja som du jo slutter med så er det jo en trist dag.

    Men TILLYKKE alligevel, glæder mig til at høre mere.

    Mange Grønne Hilsner

    Kasper Beck

    SvarSlet
  2. Vi glæder os meget til at læse med her på bloggen, om dine erfaringer med Zoe. Jeg tror mange går og venter på denne bil, og mange har høje forventninger til den. Jeg selv faldt i første omgang for det faktum at det er en ren elbil (det eneste rigtige), at den er til at betale, at den kan lynlades og ikke mindst dens udseende. Den sidste brik faldt på plads da vi prøvekørte bilen, og hele familien blev enige om at det sagtens kunne blive vores næste bil. Alligevel har vi valgt at vente til den står nede hos forhandleren, så vi kan komme ned og sparke den lidt på dækkene og stille sælgeren alle de irriterende spørgsmål som vi har gået og varmet op til. ;-)

    SvarSlet
  3. Jeg har haft min Zoe siden den 7/6.
    Bilen er stærk vanedannende. Kører supergodt.
    Eneste problem jeg har er at der ikke findes ladere til den vest for storebælt. Men Clever lover at sætte i alt 250 op i løbet af 2013. To stk. er ved at være klar her i Esbjerg ved Syd Energi's nye hovedkvarter ved Esbjerg N
    Indtil videre klarer jeg med et mormor-kabel.

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er ikke i tvivl om at den er vanedannende! Desværre må jeg vente til august, som det ser ud lige nu. Om det skyldes at jeg er bortrejst i juni ved jeg ikke. Hvordan fungerer det med laderne hos Syd Energi? Jeg spørger for jeg er fast besluttet på at kunne køre til Blåvand som jeg plejer om sommeren, men det kræver mulighed for at lade op.

      Slet
  4. Ladere er fra Clever, så hvis man har et Go eller Go More kort kan man lade der.

    SvarSlet
  5. Jeg var i Blåvand i week-end' en. Kørte lige forbi SE i Esbjerg for at se hvor Clever's ladere er placeret. SE er placeret meget tæt på motorvejen, så det er ingen omvej af betydning hvis man skal videre mod Esbjeg eller Blåvand. Der er opstillet 3 22 kw ladere med hver 2 stik.

    SvarSlet