Translate

mandag den 15. juli 2013

Better Place og Captain Sunshine

26 maj skete det som mange havde ventet ville ske, Better Place gik konkurs. Efterfølgende er der skrevet og sagt meget om konkursen og elbilens fremtid. Der er sat lighedstegn mellem elbilen og eksistensen af Better Place, hvilket er noget vrøvl! Elbilen' s eksistens er ikke afhængig af en bestemt operatør. Når jeg alligevel vælger at skrive dette indlæg er det fordi Better Place uden tvivl var en pioner på området. Der er opbygget en vigtig infrastruktur af Better Place til gavn for alle elbilister, også os ZOE ejere. Her er det så denne Captain Sunshine kommer ind i billedet. 10 juli overtog denne israelsk / amerikanske "solkonge" Better Place. Om det også betyder at Better Place Danmark får strømmen tilbage i de mange ladestandere rundt om i landet ved jeg ikke her og nu. Men selvom jeg ikke er afhængig af en bestemt operatør håber jeg det. Situationen er lige nu at Clever har fået en monopol lignende tilstand, som kan blive et egentligt monopol, hvis Clever overtager infrastrukturen fra Better Place. Det er ingen tjent med i sidste ende. Det vil også være helt absurdt hvis en vigtig infrastruktur permanent står uden strøm. Mange som overvejer en elbil er bekymret for om der er mulighed for at lade bilen op. Også derfor er det vigtigt at bevare den infrastruktur som allerede er opbygget og løbende udbygge den. Så som ZOE ejer håber jeg også på at Catain Sunshine vil genåbne Better Place i Danmark.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar