Translate

torsdag den 11. april 2013

Lidt baggrunds historie....

6 marts 2012 reserverede jeg en ZOE, en hvid zen med 17" alufælge. Det var samme dag bilen officielt blev vist frem i Geneve og det endelig blev muligt at forhåndsreservere. Jeg blev faktisk lidt overrasket over at være den første i Danmark, men var ivrig efter at reservere den elbil som jeg allerede besluttede skulle være min elbil efter biludstillingen i Frankfurt 2009. Efter at ZOE preview blev vist frem året efter var jeg slet ikke i tvivl om at designerne hos Renault havde ramt et design som tiltaler mig. Egentlig var tidsplanen jo efteråret 2012, men ZOE blev lettere forsinket og her mere end et år efter venter jeg stadig på at hente min egen bil. Nu er ventetiden snart slut. ZOE er kommet på gaden i Frankrig og kommer til Danmark sidst i maj. Jeg ser meget frem til denne bil som over en bred kam er blevet rost af anmeldere og nok så vigtigt af de første bilister i hjemlandet. Jeg har endnu en prøvetur til gode,  men så ZOE i efteråret på udstillingen "Fransk affære" i København.

7 kommentarer:

  1. Hej Carsten.
    Det lyder spændende, at du har den første reservation af en Zoe i Danmark. Vi har også besluttet os for en Zoe, men venter til den står i butikken.
    Det er en rigtig god ide med din blog her, og vi kommer sikkert til at udveksle en masse erfaringer.
    Vi har faktisk allerede været så heldige at prøve en tur i en Zoe og under den tur faldt vi bare endnu mere for bilen. Vi har kæmpe store forventninger og glæder os meget til at få vores egen.

    SvarSlet
  2. Tillykke med det første indlæg!

    Det er rart at se at du har fået bloggen op at køre. Jeg glæder mig også til at prøve ZOE for første gang, og at høre mere fra dig herinde, eller selvfølgelig også gerne høre mere fra dig på min blog. ;-)

    og til dig Michael, jeg er stadig lidt misundelig på at du har prøvet den før mig, men glæder mig også til at høre fra dig når i tager "springet".


    Mange Grønne Hilsner

    Kasper Beck
    elbilisten.blogspot.dk

    SvarSlet
  3. Hej Carsten!

    Super godt at du vil lave en blog om Renault Zoe - bliver interessant at følge :-)
    Jeg er også brændt varm på bilen, men efter at have erfaret at den ikke kan lades op via en alm. stikkontakt er interessen kølnet lidt.
    Jeg har familie som bor 85 km væk og det er et must at kunne oplade bilen der. Endvidere understøtter hverken clever eller betterplace quickcharge ved 43 kwh, hvilket vil sige det tager op til 1 time at oplade fra 0-80%.

    Har lige fået en mail fra Renault at det koster 15 kr ekstra pr. quickcharge opladning. Må desværre sige at Renault ikke arbejder vores vej.

    Ville ønske man kunne købe Renault Zoe med Nissan Leafs opladningsmuligheder...

    Jeg håber at Renault får styr på at kunne oplade via "mormorkablet" og det vil være muligt at oplade fuld skrald på ladestationerne ( 0-80% på 30 min )

    SvarSlet
  4. Tak for jeres kommentarer til mit første indlæg af flere.
    ZOE lader jo med 3 faser, som gør ladetiden kortere ved selv de almindelige ladestandere som er opsat af Clever og Better Place. Nej, desværre, tilbyder hverken Clever eller Better Place 43 kw opladning her og nu. Jeg håber også at det kommer inden alt for længe. Lige nu glæder jeg mig over muligheden for 22 kw, som i mange tilfælde vil være fint for mig. Renault vil tilbyde "mormor kabel" på et senere tidspunkt. Et uofficielt kan det købes i Frankrig. Hvis man har brug for at lade op efter en strækning på 85 km vil det bare tage temmelig lang tid med "mormor kablet". Jeg forstår ikke helt det med de ekstra 15 kr ekstra pr. Opladning.
    Better Place har lavet et særligt ZOE abonnement som jeg vil fortælle om i et andet indlæg om de forskellige muligheder for at få strøm på sin ZOE.

    SvarSlet
  5. Mht. 15 kr. ekstra pr opladning blev vist ikke forklaret ordentligt.
    Som jeg har forstået det på mailen fra Renault koster det 15 kr ekstra - udover batterilejen.

    Citat "Og med fast charge 80% på 30 min dette slider hård på et batteri og renault Finance sender en bon på 15kr. pr. gang man gør det!"

    SvarSlet
  6. Hej Carsten

    Har du fået en tidhorisont for udleveringen af din bil?

    Eller kører du allerede så glad rundt i den at du ikke har tid til at fortælle om det?

    Mange Grønne Hilsner

    Kasper Beck

    SvarSlet
  7. Som svar på dit spørgsmål Beck, får jeg den først leveret til august. Det skyldes at jeg vil have den i Zen udgaven. Nu har jeg jo ventet så længe så jeg vil ikke til at gå på kompromis for at få den en måned tidligere.

    SvarSlet